Konferencja „Doradztwo zawodowe i nabór do szkół ponadpodstawowych”
2025-02-10
Sukces naszych uczniów w Turnieju ZŁOTA KIELNIA
2025-02-17
#debata

Filmy, materiały z realizacji #Debata
https://drive.google.com/drive/folders/1o5xlcnzeEBhVOCfRmRkdWMnasVfMss0W?usp=drive_link

1. Wprowadzenie do debaty (Wiktoria Blach klasa 3TR)

Debatę rozpoczęła Wiktoria Błach krótkim, merytorycznym wprowadzeniem. Omówiła pojęcie, rodzaje sztucznej inteligencji wskazała również jak Al rewolucjonizowała różne branże np. transport, opiekę medyczna, sprzedaż czy też finanse. Nie zabrakło tu ciekawych przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji w wymienionych branżach mówiła o tym jak Al wykorzystuje się do analizy obrazów medycznych, wykrywania oszust finansowych czy też napędzania elektrycznych samochodów. Kolejnym punktem jej wystąpienia było pokazanie jak sztuczna inteligencja pomaga nam w codziennym życiu np. w inteligentnych domach, korzystając z pomocy asystentów, czy narzędzi do zarządzania harmonogramami/ e-mailami. Swoje wystąpienie zakończyła podkreśleniem znaczenia sztucznej inteligencji w rozwoju wielu branż, rozwiązywaniu wielu wyzwań. Jednak podkreśliła również, że jej przyszły sukces zależy od tego w jaki sposób zajmiemy się konsekwencjami społecznymi, etycznymi i gospodarczymi wynikającymi z jej rozwoju.

2. Prowadzenie debaty (Michał Preś klasa 4Te)

Dalszą część wydarzenia poprowadził inny członek Dryżyny Ambasadorów Edukacji Ekomonicznej ZS1- Michał Preś (klasa 4TE). Michał Pres, pełniący rolę moderatora, rozpoczął debaty od zadania pierwszych pytań obu stronom. W rolę zwolenników i przeciwników sztucznej inteligencji wcielili się członkowie Dryżyny Ambasadorów Edukacji Ekomoniczej ZS1 – uczniowie klas o profilach rachunkowym, logistycznym czy ekonomiczno-finansowym.

Pierwszą grupą prezentującą swoje argumenty byli sojusznicy Al. Podkreślali jak ważna w dobie obecnego postępu technologicznego jest możliwość wczesnego wykrywania zagrożeń – to sztuczna inteligencja może analizować ogromne ilości danych w krótkim czasie a tym samym umiejętnie może wychwycić anomalie wskazujące na ataki. Kolejnym ważnym argumentem jaki wskazano automatyzacji i personalizacja ochrony –  sztuczna inteligencja dostosowuje systemy bezpieczeństwa do potrzeb firmy.

3. Argumenty obozu zwolenników AI

Pierwszy głos zabrał Tymon, który rozpoczął od podkreślenia, że sztuczna inteligencja to narzędzie, które jest w stanie wykrywać zagrożenia w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w kontekście rosnącej liczby cyberataków w sektorze finansowym. Opisał, jak AI może analizować ogromne ilości danych, wykrywając anomalie i podejrzane transakcje. Zastosowanie AI w wykrywaniu oszustw, np. w analizie transakcji bankowych, zmniejsza ryzyko błędów ludzkich, co czyni systemy bardziej odpornymi na ataki.

Krzysztof kontynuował, zwracając uwagę na konkretne przykłady z branży finansowej, w tym zastosowanie AI do zabezpieczania bankowości mobilnej oraz ochrony przed atakami phishingowymi. Podkreślił, że AI może nauczyć się na podstawie poprzednich incydentów, co sprawia, że systemy zabezpieczeń stają się coraz bardziej efektywne. W swojej wypowiedzi wskazał także, że AI może pomagać instytucjom finansowym w zarządzaniu ryzykiem oraz w automatyzacji procesów związanych z audytem bezpieczeństwa.

Hubert, dodał, że jednym z kluczowych atutów AI w cyberbezpieczeństwie jest jej zdolność do przewidywania i zapobiegania zagrożeniom zanim one wystąpią. Wskazał na przykład systemów opartych na AI, które potrafią rozpoznawać wzorce i anomalie w danych transakcyjnych w czasie rzeczywistym. Hubert podkreślił, że AI w połączeniu z technologią uczenia maszynowego może być wykorzystywana do budowania bardziej odpornych i adaptacyjnych systemów bezpieczeństwa, które z biegiem czasu stają się coraz bardziej skuteczne w wykrywaniu nowych, nieznanych zagrożeń.

4. Argumenty obozu przeciwników SI

Po stronie przeciwników, Maja zaczęła od wskazania, że mimo potencjalnych korzyści, sztuczna inteligencja wiąże się z poważnymi ryzykami. Argumentowała, że błędy w algorytmach AI mogą prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak fałszywe alarmy lub błędne decyzje w trakcie wykrywania zagrożeń. Wspomniała również o ryzyku manipulacji systemami AI przez cyberprzestępców, którzy mogą próbować „oszukać” algorytmy, aby przeprowadzać skuteczniejsze ataki.

Jacek kontynuował, koncentrując się na zagrożeniach związanych z „czarną skrzynką” AI. Zauważył, że decyzje podejmowane przez sztuczną inteligencję mogą być nieprzejrzyste i trudne do wyjaśnienia, co stanowi problem w kontekście odpowiedzialności za ewentualne błędy. Dodał, że nadmierna zależność od AI w podejmowaniu decyzji może prowadzić do osłabienia ludzkiej kontroli nad procesami zabezpieczeń.

Jakub skoncentrował się na kwestiach etycznych oraz regulacyjnych. Zwrócił uwagę, że obecnie brakuje odpowiednich przepisów prawnych dotyczących wykorzystania AI w cyberbezpieczeństwie finansowym. Wskazał, że istnieje ryzyko, iż bez odpowiednich regulacji, AI może być wykorzystywana w sposób nieetyczny, np. do nadmiernej inwigilacji użytkowników systemów finansowych.

5. Reakcje i kontrargumenty

Po przedstawieniu wstępnych argumentów, Michał Preś otworzył przestrzeń do swobodnej wymiany zdań.
Tymon odpowiedział na obawy związane z błędami algorytmów, argumentując, że AI nie działa w próżni i zawsze jest wspierana przez specjalistów, którzy monitorują jej działanie i w razie potrzeby korygują błędy.
Krzysztof dodał, że bezpieczeństwo systemów AI można poprawić, tworząc tzw. „zabezpieczenia redundancyjne”, które pozwalają na szybką interwencję w przypadku wykrycia nieprawidłowości w działaniu algorytmów.

Hubert stwierdził, że krytyka polegająca na niewystarczającej przejrzystości algorytmów jest zrozumiała, ale należy pamiętać, że większość nowoczesnych systemów AI jest już wyposażona w mechanizmy wyjaśniania swoich decyzji, co jest kluczowe dla zapewnienia zaufania i przejrzystości. Ponadto, zaznaczył, że rozwój technologii AI wiąże się z rosnącą liczbą narzędzi do monitorowania jej działania, co minimalizuje ryzyko błędów.

Z kolei Maja podkreśliła, że choć AI może być monitorowana, to jej zastosowanie w kluczowych systemach, takich jak zabezpieczenia finansowe, powinno być ściśle kontrolowane przez regulacje prawne, których obecnie brakuje. Jacek zauważył, że problemem pozostaje także kwestia zaufania do systemów AI, które, mimo że coraz bardziej zaawansowane, wciąż są podatne na nieprzewidywalne błędy.
Do dyskusji włączyła się również publiczność, wskazując czyje argumenty były bardziej przekonujące oraz prezentując własne stanowisko. 

6. Podsumowanie debaty (Michał Pres)

Na zakończenie debaty Michał Preś poprosił obu przedstawicieli stron o krótkie podsumowanie.
Tymon zakończył swoją wypowiedź stwierdzeniem, że sztuczna inteligencja w cyberbezpieczeństwie finansowym ma ogromny potencjał, szczególnie w zakresie szybkiego wykrywania zagrożeń i automatycznego reagowania na nie. Podkreślił, że wyzwania związane z jej wdrożeniem są do rozwiązania, a korzyści przewyższają potencjalne zagrożenia.
Hubert dodał, że sztuczna inteligencja to nie tylko narzędzie do reagowania na zagrożenia, ale także do ich przewidywania. Wskazał, że z biegiem czasu AI będzie w stanie jeszcze skuteczniej przewidywać ataki, zanim one wystąpią, co pozwoli na jeszcze lepsze zabezpieczenie systemów finansowych.

Maja podsumowała, że choć AI ma swoje zalety, to zbyt szybkie wprowadzanie jej do systemów finansowych bez odpowiednich regulacji i nadzoru może prowadzić do poważnych problemów. Podkreśliła, że bezpieczeństwo użytkowników i integralność systemów muszą być priorytetem, a zatem niezbędne jest odpowiedzialne zarządzanie technologią AI.

7. Zakończenie

Debata zakończyła się podziękowaniami dla wszystkich uczestników za merytoryczną wymianę zdań i zaangażowanie. Michał Preś zaznaczył, że temat sztucznej inteligencji w cyberbezpieczeństwie finansowym jest bardzo aktualny i wymaga dalszych dyskusji oraz rozwoju odpowiednich regulacji i technologii. Moderator wskazał, że argumenty zwolenników i przeciwników są na prezentowane na szkolnym FB wraz z ankietą, która ma wyłonić czyje argumenty były bardziej przekonujące.
Konkluzja:

W wyniku debaty, zwolennicy sztucznej inteligencji w cyberbezpieczeństwie finansowym zdobyli 1040 głosów, co stanowi wyraźną przewagę nad przeciwnikami, którzy uzyskali 960 głosów. Istnieje kilka kluczowych powodów, dla których AI zyskała większe poparcie:
Przewaga w wykrywaniu zagrożeń w czasie rzeczywistym
Zwolennicy AI w skuteczny sposób wskazali na jej zdolność do wykrywania zagrożeń i anomalii w czasie rzeczywistym. To jest kluczowy aspekt w ochronie systemów finansowych, które są narażone na coraz bardziej zaawansowane ataki. AI, analizując ogromne zbiory danych, może reagować na incydenty szybciej niż tradycyjne systemy zabezpieczeń, co zwiększa jej wartość w kontekście dynamicznie rozwijającego się świata cyberzagrożeń.
Automatyzacja i minimalizacja błędów ludzkich
Zastosowanie AI pozwala na automatyzację wielu procesów związanych z ochroną danych i monitorowaniem transakcji. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko błędów ludzkich, które mogą być krytyczne w kontekście zabezpieczeń systemów finansowych. Argumenty o efektywności AI w eliminowaniu tego typu błędów były bardzo przekonujące, szczególnie dla słuchaczy, którzy zdają sobie sprawę z wagi precyzyjnego i niezawodnego zabezpieczania danych.
Zdolność do uczenia się i adaptacji
Jednym z najmocniejszych argumentów zwolenników było to, że sztuczna inteligencja „uczy się” z doświadczeń i z każdą kolejną analizą staje się bardziej skuteczna w wykrywaniu zagrożeń. Zdolność do adaptacji w zmieniającym się środowisku cyberzagrożeń została uznana za kluczową w kontekście przyszłości cyberbezpieczeństwa finansowego, gdzie zagrożenia są coraz bardziej wyrafinowane.
Przewidywanie zagrożeń
Hubert, jeden z głównych zwolenników AI, wprowadził argument o przewidywaniu zagrożeń przed ich wystąpieniem, co stanowiło bardzo silny punkt w dyskusji. Przewidywanie i zapobieganie atakom przed ich faktycznym zaistnieniem to nowoczesne podejście do ochrony systemów finansowych, które mogło przekonać słuchaczy o przyszłej skuteczności AI w tej dziedzinie.
Argumenty o ciągłym rozwoju technologii i regulacji
Choć przeciwnicy AI wskazywali na brak odpowiednich regulacji i obawy związane z nieprzejrzystością algorytmów, zwolennicy zareagowali, przedstawiając perspektywę rozwoju technologii AI, która będzie coraz lepiej zabezpieczona i kontrolowana. Argumentowali, że w miarę jak AI będzie się rozwijać, również mechanizmy nadzoru nad jej działaniem będą bardziej zaawansowane i skuteczne.

#warsztat uczniowski

Filmy, materiały z realizacji #Warsztat Uczniowski
https://drive.google.com/drive/folders/1a1GqvAxlsJsD7oXCH71lCP64J4zBAAU3?usp=drive_link
W ramach zadania Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1 wykonała:


Gazetka ECONOMY Future NO1 – zadanie członków Drużyny polegało na przygotowaniu artykułów do pierwszego numeru gazetki ekonomicznej poświęconej tematowi przewodniemu Ogólnopolskiego projektu „Złote szkoły NBP” edycja V – Cyberbezpieczne finanse. Edytorial Team w składzie: Zuzanna Panek, Klaudia Ciupa, Lena Grzeżółkowska, Weronika Drygowska, Krzysztof Furman, Tymoteusz Rokuszewski przygotowali pod czujnym okiem opiekunów merytorycznych 10 artykułów nt. Cyberbezpieczne finanse. W ramach zadania powstała gazetka ekonomiczna ECONOMY future NO1, która została wydrukowana w firmie Graffiti Centrum Reklamy.

  1. Etui na kartę płatniczą – zadanie wykonane przez Weronikę Siwek członka Drużyny. Weronika zaprojektowała w programie AutoCad etui zabezpieczające kartę płatniczą przed skimmingiem. Etui zostało wydrukowane na drukarce 3D w formacie tradycyjnej karty w firmamencie białym i czarnym oraz w wymiarze 21 x 25cm. Etui na kartę nawiązuje do rezultatów uzyskanych przez członków Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1 uzyskanych w IV edycji – Uczeń card – karty w  pełni funkcjonalnej dla Uczniów ZS1.
    Drużyna ZS1 zaprojektowała również naklejkę na etui.

#KONKURS „Cyber Strażnik Finansów”

KONKURS „Cyber Strażnik Finansów” – konkurs graficzny pt. „Cyber Strażnik Finansów ZS1 przygotowany przez członków Drużyny dla Uczniów naszej szkoły. Do organizatorów wpłynęło 200 prac graficznych. Z 200 prac wybraliśmy 8 – metodą demokratyczną spośród członków Drużyny. Podczas trwania #EduAkcja Złoty tydzień w ZS1 nasi goście tzn. Uczniowie klas 1-8 Szkół podstawowych decydowali, kto zostanie zwycięzcą.
Głosami gości Zuzanna Majchrowska z klasy 2TZ zajęła 1. miejsce.
Nagroda za 1 miejsce została wręczona w dniu 24.03.2025 r. podczas Konferencji podsumowującej cały projekt Złote szkoły NBP edycja V.

#Filmy edukacyjne o cyberbezpieczeństwie finansowym.

Nagraliśmy filmy edukacyjne dla wszystkich grup wiekowych „Od przedszkola do seniora” pt. 

Etui – ochrona Twojej karty

Kliknij, a stracisz!

Uwierzytelnienie 2FA

Zgłaszają próby przestępstwa

Wiedzą na temat cyberbezpieczeństwa finansowego.

Filmy są merytoryczne, w pełni odzwierciedlają konkretny przekaz dla odbiorcy

Flash mop – Czy Twoje finanse są bezpieczne?

Flash mop – Czy Twoje finanse są bezpieczne? Zorganizowane w dniu 04.03.2025 r, podczas Globa Gali w ZS1. Przesłanie:„Cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna odpowiedzialność!  Zabezpiecz swoje finanse w Internecie!” Akcja flash mobowa nie tylko przyciąga uwagę, ale także edukuje przechodniów o zagrożeniach w internecie, zachęcając ich do podejmowania działań na rzecz zabezpieczenia swoich danych i kont bankowych. Akcja wykonana przez Klaudię Ciupę i Lenę Grzeżółkowska oraz opiekunów merytorycznych.

Przesłanie:

Cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna odpowiedzialność!

Zabezpiecz swoje finanse w Internecie!”

Akcja flash mobowa nie tylko przyciąga uwagę, ale także edukuje przechodniów o zagrożeniach w internecie, zachęcając ich do podejmowania działań na rzecz zabezpieczenia swoich danych i kont bankowych.

#„Cyberbezpieczne ferie”

Podczas warsztatów „Cyberbezpieczne ferie” uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci podczas spędzając ferie, będąc na wakacyjnych wyjazdach. Członkowie Drużyny opracowali merytoryczne, w pełni ekonomiczne artykuły na tematy związane z zagrożeniami w cyberprzestrzeni, które mogą wystąpić w okresie ferii zimowych. Warsztaty miały na celu nie tylko edukację, ale również kreatywne podejście do rozwiązywania problemów i świadomego korzystania z technologii.

1. Skimming – czym jest i jak się przed nim chronić?

Uczestnicy przygotowali artykuł na temat skimmingu, czyli nielegalnego kopiowania danych z kart płatniczych. W artykule omówiono, jak działa skimming, jakie urządzenia są wykorzystywane przez cyberprzestępców do kradzieży danych z kart, oraz jakie środki ostrożności warto podjąć, aby uniknąć tego typu zagrożenia. Zwrócono uwagę na konieczność sprawdzania stanu terminali płatniczych, unikania używania kart w miejscach podejrzanych oraz korzystania z kart wirtualnych do transakcji internetowych.

2. Złośliwe oprogramowanie – jak się przed nim chronić?

W artykule na temat złośliwego oprogramowania (malware) uczestnicy omówili, jak różne rodzaje złośliwego oprogramowania mogą wpływać na bezpieczeństwo urządzeń mobilnych i komputerów, szczególnie w okresie ferii, kiedy wielu użytkowników korzysta z publicznych sieci Wi-Fi. Wskazano na zagrożenia związane z pobieraniem nieznanych aplikacji, otwieraniem podejrzanych linków oraz brakiem aktualizacji oprogramowania. Zawarto również porady dotyczące korzystania z programów antywirusowych i VPN-ów, aby zwiększyć bezpieczeństwo w sieci.

3. Kradzież tożsamości – jak jej uniknąć?

W tym artykule omówiono, czym jest kradzież tożsamości, jak cyberprzestępcy mogą wykorzystywać nasze dane osobowe do uzyskania dostępu do kont bankowych, zawarcia umów czy zaciągnięcia kredytów na nasze nazwisko. Uczestnicy przygotowali praktyczne porady, jak chronić swoje dane osobowe: stosowanie silnych haseł, korzystanie z dwuetapowej weryfikacji, nieudostępnianie swoich danych w Internecie, a także czujność na podejrzane wiadomości e-mail czy SMS-y.

4. Bezpieczne korzystanie z BLIKA – poradnik dla użytkowników

Na zakończenie warsztatów uczestnicy stworzyli artykuł, który przedstawiał bezpieczne metody korzystania z systemu BLIK podczas wakacyjnych zakupów, szczególnie w kontekście zwiększonego ryzyka oszustw w sieci. W artykule omówiono, jak unikać korzystania z BLIKA w publicznych sieciach Wi-Fi, jak ważne jest nieudostępnianie swojego kodu BLIK osobom trzecim oraz jak reagować w przypadku podejrzanych transakcji.

5. Cyberbezpieczna bankowość internetowa i mobilna:

Bankowość internetowa i mobilna to wygodne narzędzia umożliwiające zarządzanie finansami bez wychodzenia z domu. Jednak korzystanie z takich usług wiąże się z pewnymi zagrożeniami, które warto znać, aby chronić swoje dane oraz pieniądze. Oto kilka kluczowych zasad dotyczących bezpiecznego korzystania z bankowości online:

6. Uwaga na phishing. Jak się chronić przed phishingiem?

Phishing to technika stosowana przez cyberprzestępców, polegająca na podszywaniu się pod zaufane instytucje (np. banki, sklepy internetowe, czy instytucje finansowe), aby wyłudzić od nas poufne informacje, takie jak dane logowania, numery kart kredytowych lub inne dane osobowe. Phishing może przybierać formę e-maili, wiadomości SMS, a nawet fałszywych stron internetowych.

  1. Silne hasła i dwuetapowa weryfikacja (2FA): Korzystaj z silnych, unikalnych haseł do kont bankowych i włącz dwuetapową weryfikację, która dodaje dodatkowy poziom zabezpieczeń.
  2. Aktualizacje oprogramowania: Regularnie aktualizuj system operacyjny, aplikacje i programy antywirusowe na swoim urządzeniu, aby zapewnić ochronę przed nowymi zagrożeniami.
  3. Ostrożność na publicznych Wi-Fi: Unikaj korzystania z publicznych sieci Wi-Fi do logowania się na swoje konto bankowe. Takie połączenia mogą być łatwym celem dla cyberprzestępców.
7. Bezpieczna karta płatnicza – skimming
  • Zawsze sprawdzaj adres URL: Zanim klikniesz w link w e-mailu lub SMS-ie, upewnij się, że strona jest prawdziwa, zwracając uwagę na literówki w adresie internetowym.
  • Nie otwieraj podejrzanych załączników: Nie klikaj w załączniki w wiadomościach od nieznanych nadawców.
  • Nie udostępniaj swoich danych osobowych: Nigdy nie podawaj swojego hasła ani numeru karty płatniczej w odpowiedzi na e-mail lub wiadomość SMS.

Skimming to metoda kradzieży danych z kart płatniczych za pomocą specjalnych urządzeń, które kopiują informacje z paska magnetycznego lub chipu karty. Złodzieje instalują takie urządzenia w bankomatach lub terminalach płatniczych, aby później wykorzystać dane do nieautoryzowanych transakcji.

Jak chronić się przed skimmingiem?

  • Sprawdzaj terminale: Upewnij się, że terminal płatniczy w miejscu, w którym płacisz, wygląda na oryginalny i nie ma żadnych podejrzanych urządzeń do kopiowania danych.
  • Używaj kart wirtualnych: Karty wirtualne, generowane przez aplikacje bankowe, mają jednorazowe numery, które minimalizują ryzyko kradzieży danych.
  • Regularnie monitoruj wyciągi bankowe: Sprawdzaj regularnie historię transakcji, aby szybko zauważyć wszelkie nieautoryzowane płatności.
8. Deep Web:

Deep Web to część internetu, która nie jest indeksowana przez tradycyjne wyszukiwarki. Znajdują się tam strony, które mogą być dostępne tylko przez specjalistyczne oprogramowanie, jak np. Tor. Choć Deep Web sam w sobie nie jest nielegalny, jest miejscem, w którym mogą odbywać się nielegalne transakcje, w tym sprzedaż danych osobowych, broni, czy usług cyberprzestępczych.


Jak unikać zagrożeń związanych z Deep Web?

  • Ostrożność w internecie: Unikaj nieznanych stron i nielegalnych źródeł informacji.
  • Bezpieczne korzystanie z sieci Tor: Jeśli używasz Tor do odwiedzania Deep Web, pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, takich jak korzystanie z VPN i nieudostępnianie swoich danych osobowych.
9. Cyberprzezorność w sytuacjach kryzysowych:

W sytuacjach kryzysowych, takich jak ataki cybernetyczne czy niepewność finansowa, niezwykle ważne jest, aby zachować zimną krew i podejmować świadome decyzje. W takich momentach należy uważać na fałszywe informacje i nie dawać się zmanipulować. Banki centralne, instytucje rządowe i regulatorzy finansowi podejmują różnorodne środki w celu zapewnienia stabilności finansowej i ochrony użytkowników przed oszustwami.

Jak banki centralne dbają o nasze finanse?

  • Stabilizacja systemu finansowego: Banki centralne monitorują stan gospodarki i wdrażają polityki, które mają na celu utrzymanie stabilności cen oraz zaufania do systemu finansowego.
  • Ochrona depozytów: W wielu krajach banki centralne gwarantują wypłacalność depozytów do określonej kwoty, co daje konsumentom poczucie bezpieczeństwa.
  • Zwalczanie cyberprzestępczości: Banki centralne i instytucje finansowe opracowują i wdrażają technologie, które zapobiegają atakom cybernetycznym i chronią dane klientów.
10. Kradzież tożsamości:

Kradzież tożsamości to przestępstwo, w którym cyberprzestępcy przejmują nasze dane osobowe i wykorzystują je do nieautoryzowanych działań, takich jak zaciąganie kredytów czy dokonywanie zakupów na nasze nazwisko.

Jak chronić się przed kradzieżą tożsamości?

  • Nie udostępniaj danych osobowych: Zachowuj ostrożność w udostępnianiu swoich danych osobowych online, szczególnie w mediach społecznościowych.
  • Korzyści z monitorowania kredytowego: Regularnie sprawdzaj swoje raporty kredytowe i korzystaj z usług monitorujących, które powiadomią cię o wszelkich nieautoryzowanych działaniach związanych z twoimi danymi.
  • Zgłaszaj podejrzane aktywności: Jeśli podejrzewasz, że ktoś mógł ukraść twoje dane, natychmiast zgłoś to odpowiednim służbom i instytucjom finansowym.

W trosce o bezpieczeństwo swoich finansów, kluczowe jest, aby być świadomym zagrożeń, jakie niosą ze sobą cyberprzestępczość i nowoczesne technologie, oraz regularnie podejmować działania mające na celu ochronę siebie i swoich zasobów finansowych.

#lekcja ekonomii

Filmy, materiały z realizacji #Lekcja ekonomii
https://drive.google.com/drive/folders/1IyiLIIoSFWwpfZPEtvS-teEb9ad4ntQe?usp=drive_link

#LekcjaEkonomii z Ekspertami
KONFERENCJA W ZS1 WIELUŃ nt. CYBERBEZPIECZEŃSTWO FINANSOWE
Jak chronić swoje pieniądze w sieci? Jakie zagrożenia czyhają na konsumentów? Jak dbać o swoje dane osobowe?
24 marca 2025 r. w godz. 11:00-13:00 w Zespole Szkół nr 1 w Wieluniu odbyła się konferencja o cyberbezpieczeństwie finansowym! Wydarzenie skierowane jest do uczniów, nauczycieli i wszystkich zainteresowanych tematyką ochrony finansów w cyfrowym świecie.

Wśród prelegentów znajdą się eksperci:
Pani Bożena Jansa – Przedstawiciel wieluńskiego oddziału rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie – opowiedziała o bezpieczeństwie bankowości internetowej i mobilnej
Pani Anna Zychla – Powiatowy Rzecznik Konsumentów – podpowiedziała, jak unikać finansowych pułapek i oszustw.
Pan Sławomi Mazur – Inspektor Ochrony Danych Osobowych (RODO) – wyjaśniŁ, jak dbać o swoje dane i unikać ich wycieku.


#LekcjaEkonomii teleturniej Familiada

 Lekcja ekonomii: Teleturniej Familiada zorganizowany przez członków Drużyny dla Uczniów naszej szkoły – „Cyberbezpieczne finanse” Celem zajęć „Cyberbezpieczne finanse” było zwiększenie świadomości uczniów na temat zagrożeń związanych z zarządzaniem finansami w internecie oraz promowanie bezpiecznych praktyk w zakresie bankowości internetowej, płatności mobilnych i ochrony danych osobowych. Warsztaty miały na celu połączenie edukacji o bezpieczeństwie cyfrowym z interaktywną formą nauki poprzez teleturniej wzorowany na popularnym programie „Familiada”.

#EduAkcja
Filmy, materiały z realizacji #EduAkcji
https://drive.google.com/drive/folders/18ZNpnG-PkCFYOVtYWRYVmZ3OQ-Ot1b69?usp=drive_link

#EduAkcja „Zloty TYdzień w ZS1” CYBERBEZPIECZNE FINANSE

Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej wykonała dodatkowo oprócz trzech zadań obligatoryjnych zadanie polegające na organizacji akcji edukacyjnej popularyzującej temat edycji w środowisku lokalnym.
#EduAkcja „Złoty Tydzień w ZS1” to 7 DNI 💪pełnych merytorycznej wiedzy, praktycznych wskazówek i inspirujących dyskusji. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i chęć zdobywania nowych umiejętności w zakresie Cyberbezpieczeństwa finasowego.
EduAkcja trwała od 10.03.2025 – 14.03.2025 oraz 19.03.2025 r – 20.03.2025 r.
Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1 przygotowała merytoryczne, pełne wiedzy zajęcia w formie warsztatów w formie Escape room skierowane dla klas 1-3 szkół podstawowych, dla klas 4-8 szkół podstawowych oraz dla osób dorosłych i seniorów.
Zainteresowanie #EduAkcją przerosło nasze oczekiwania! Zgłosiło się prawie 500 uczniów z Wielunia i okolic oraz grupa osób dorosłych/seniorów zainteresowana naszymi wydarzeniem. Każdego dnia gościliśmy ok. 70-100 osób. Nasza EduAkcja ZŁOTY TYDZIEŃ to dni pełne edukacyjnych wyzwań, inspirujących warsztatów i świetnej zabawy!
Podziękowania dla naszych Uczestników:
@Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kraszkowicach
@Publiczna Szkoła Podstawowa SPSK im. bł. ks. Maksymiliana Binkiewicza w Wieluniu
@ Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchlesie
@ Szkoły Podstawowej nr 4 w Wieluniu@ Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Białej
@ Szkoły Podstawowej nr 5 w Wieluniu
@Szkoła Podstawowa im.72 Pułku Piechoty „Radom” w Konopnica
@Wieluń Bezpłatna Szkoła dla Dorosłych Edukacja
Dziękujemy za waszą obecność, zaangażowanie oraz mnóstwo uśmiechu i radości, które towarzyszymy nam przez 7 dni ZŁOTEGO TYGODNIA🙂


ZAJĘCIA PRZYGOTOWANE DLA KLAS 1-3 w ramach #EduAkcji „ZŁOTY TYDZIEŃ w ZS1”

Poniedziałek 10.03.2025 r. Zajęcia dla klas 1-3
Dziś odwiedzili nas Uczniowie ze #Publiczna Szkoła Podstawowa SPSK w Wieluniu oraz #Szkoła Podstawowa im.72 Pułku Piechoty „Radom” w Konopnicy (klasy 1-3), którzy wzięli udział w niezwykle angażujących zajęciach:

„Mali piraci cyberbezpieczeństwa finansowego” – gdzie odkrywali tajniki bezpiecznego korzystania z finansów online, unikając pułapek cyfrowych korsarzy!

🔎 „Ochrona cyfrowych śladów escape room” – interaktywna przygoda, która pomogła im rozwijać umiejętności rozpoznawania zagrożeń i rozwiązywania finansowych zagadek! Pełna emocji zabawa edukacyjna ! Uczestnicy dostali zestaw wskazów i musieli wydostać się z escape roomu, rozwiązując zagadki związane z cyberbezpieczeństwem!

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie kopia-img_8746-1200x800.jpg

Wtorek 11.03.2025 r. Zajęcia dla klas 1-3 Złoty Tydzień w pełni!
Dziś w Zespole Szkół nr 1 w Wieluniu gościliśmy niezwykłych odkrywców wiedzy – uczniów klas 1-3 z:

@Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchlesie
@Szkoły Podstawowej nr 4 w Wieluniu
@Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Białej

Nasi mali goście wcielili się w Pirackich Strażników Cyberbezpieczeństwa Finansowego

Podczas zajęć ekonomicznych dowiedzieli się, jak bronić swojego skarbu przed groźnymi cyberprzestępcami. Rozwiązując zagadki w escape roomie, zmierzyli się z: phishingiem, skimmingiem, złośliwym oprogramowaniem, kradzieżą tożsamości.

Dziękujemy uczestnikom za zaangażowanie i świetną zabawę!

Środa 12.03.2025 r. Zajęcia dla klas 1-3 💛 Złoty Tydzień w ZS1 – Dzień 3: Cyberbezpieczne Finanse! 💛

W środę mieliśmy przyjemność gościć najmłodszych ekspertów od cyberbezpieczeństwa – uczniów klas 1-3 ze:

📌 Szkoły Podstawowej nr 4 im. Królowej Jadwigi w Wieluniu

📌 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kraszkowicach

Razem odkrywaliśmy świat finansów w sieci i uczyliśmy się, jak chronić swoje pieniądze przed zagrożeniami! 🔐💰 Uczniowie poznali tajemnice hakerów, nauczyli się tworzyć „silne” hasła, rozpoznawać skimmery oraz dowiedzieli się, jak działa trojan. Dziękujemy Wam za ogromne zaangażowanie, bystre pytania i aktywność! Wasza ciekawość i energia sprawiły, że ten dzień był wyjątkowy. 💛

PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA TO CZAS ZAJĘC DLA KLAS 1-3
Mali Piraci Cyberbezpieczeństwa i Ochrona Cyfrowych Śladów Escape room to warsztaty edukacyjne które skradły serca naszych małych gości. Podczas Złotego Tygodnia w ZS1 najmłodsi uczniowie wyruszyli na pełną przygód misję!
Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1 przygotowała dla klas 1-3 niezwykłe atrakcje w ramach tych zajęć, mnóstwo autorskich materiałów przygotowanych specjalnie na ZŁOTY TYDZIEŃ W ZS1 min. Mapę Cyber Piratów i mnóstwo merytorycznych zagadek o Cyberebezpieczeństwie finansowym.

Mali Piraci Cyberbezpieczeństwa Finansowego – młodzi odkrywcy na podstawie mapy rozwiązywali zagadki zdobywajac wiedzę nt Cyberbezpieczenstwa finasowego. Nasi goście zdobyli skarb oraz wiedzę o tym, jak chronić swoje cyfrowe skarby!

Ochrona Cyfrowych Śladów – Escape Room – uczestnicy wpadli w wir zagadek i szyfrów, które pomogły im odkryć, jak bezpiecznie poruszać się w sieci i chronić swoje dane przed cyberprzestępcami. Uczestnicy zmagali się z takimi zagrożeniami jak skimming, phishing, malwer, kradzież tożsamości.

Złoty Tydzień w ZS1 to był czas, kiedy nauka stała się ekscytującą misją pełną tajemnic i wyzwań!



PROPOZYCJA ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH DLA KLAS 4-8 W RAMACH #EDUakcji „ZŁOTY TYDZIEŃ w ZS1”

Czwartek 13.03.2025 r. Zajęcia dla klas 4-8 Dzień 4 #EduAkcji Złoty Tydzień w ZS1 w Wieluniu! Co to był za dzień!

Dziś blisko 90 uczniów wzięło udział w ekscytujących zajęciach: „Cyber Misja. Odkryj. Zabezpiecz. Pokonaj” oraz „Misja Bezpieczne Finanse – Escape Room”. Dziękujemy za niesamowite zaangażowanie uczniom klas 4-8 ze szkół:

Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kraszkowicach
Szkoły Podstawowej w Białej
Szkoły Podstawowej nr 5 w Wieluniu

Wasza energia, spryt i chęć zdobywania wiedzy w zakresie cyberbezpieczeństwa były inspirujące! Mamy nadzieję, że teraz będziecie prawdziwymi ekspertami w ochronie swoich danych i finansów. Dziękujemy, że byliście z nami!



Piątek 14.03.2025 r. Zajęcia dla klas 4-8

🔐💰#EduAkcja#ZłotyTydzień 💰🔐 Dzień 5 Złotego Tygodnia – pełen emocji i cyberwyzwań!

Za nami kolejny ekscytujący dzień pełen zagadek, wyzwań i cyberbezpieczeństwa w świecie finansów! 💻💳 Uczniowie udowodnili, że potrafią rozpoznawać phishing, unikać skimmingu i chronić swoje dane jak prawdziwi eksperci! 🚀 Szczególne podziękowania kierujemy do:
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kraszkowicach
Szkoły Podstawowej w Konopnicy
.

Dziś uczniowie klas 4-6 z Zespołu Szkół Przedszkolnych w Kraszkowicach oraz Szkoły Podstawowej w Konopnicy stanęli oko w oko z cyberprzestępczością! Rozpracowywaliśmy zagadki związane z kradzieżą tożsamości Analizowaliśmy złośliwe wirusy i sposoby ich działania Poznaliśmy czarnych, szarych i białych hakerów – kto jest bohaterem, a kto złoczyńcą. Odkrywaliśmy, jak działa oszustwo na BLIK-a i jak się przed nim chronić To był dzień pełen wiedzy, zabawy i niesamowitego zaangażowania!

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i naszym gościom za ciepłe słowa – Wasze wsparcie daje nam energię do działania!

Wasza energia, wiedza i zaangażowanie to prawdziwy skarb! 🏆Ale to jeszcze nie był koniec! 19 marca kolejne szkoły dołączą do naszej EduAkcji, by stać się mistrzami cyberbezpiecznych finansów! 🔥



Środa 19.03.2025 r. Zajęcia dla klas 4-8 szkół podstawowych 🔐💰 Dzień 6 – Cyber Misja w pełnym wydaniu! 💰🔐

Za nami kolejny dzień #EDUakcji Złotego Tygodnia Cyberprzestrzeń Finansowa w ZS1!
Dziś uczniowie klas 4-8 zmierzyli się z wyzwaniami escape roomu „Cyber Misja: Rozpoznaj, odkryj, zapobiegaj” oraz wcielili się w rolę Cybe Agentów. Ich zadaniem było rozszyfrowanie zagadek i odkrycie mechanizmów działania cyberoszustów.

💻🔎 Kto rozpoznał phishing?
💳🚨 Kto ustrzegł się przed skimmingiem?
📲🕵️‍♂️ Kto znalazł sposób na ochronę swojej tożsamości w sieci?
Szkoła Podstawowa nr 5 w Wieluniu

Dziękujemy za świetną edukacyjna przygodę:
Szkoła Podstawowa Młynisko 
Szkoły Podstawowej nr 4 w Wieluniu

Dzięki pracy zespołowej i sprytowi nasi uczestnicy pokazali, że cyberbezpieczeństwo to ich mocna strona! 🔥👏

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i świetną zabawę! Jutro kolejne wyzwania – kto gotowy? 🚀🔐|

A CO DZIAŁO SIĘ PODCZAS PRZERWY….. OJ BYŁO DUŻO UŚMIECHU, RADOŚCI …..

Zajęcia, które pokochali Uczniowie klas 4-8 to:
🔍💻 Cyberzagrożenia Finansowe: Escape Room Szyfr Złodzieja ! 💻🔍

Podczas Złotego Tygodnia uczniowie klas 4-8 mieli okazję zmierzyć się z wyjątkowym wyzwaniem – escape roomem pełnym cyberzagrożeń finansowych. Celem było rozwiązanie tajemniczego szyfru pozostawionego przez tajemniczego złodzieja, który próbował okraść system bankowy.

Na początku, drużyny zostały wciągnięte w świat wirtualnych banków, w których na każdym kroku czaiły się zagrożenia. Nasi młodzi detektywi musieli zidentyfikować sfałszowane e-maile, phishingowe strony internetowe oraz fałszywe oferty inwestycyjne, które były zakodowane w szyfrze złodzieja. 🔐💸

Każde rozwiązanie zagadki prowadziło do kolejnego etapu misji, ale zagrożenia stawały się coraz bardziej złożone. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko znajomością podstawowych zasad cyberbezpieczeństwa, ale także sprytem i umiejętnością pracy zespołowej. Ostatecznie, rozwiązali szyfr złodzieja, zabezpieczając system przed kradzieżą! 💥🔓i mogli wyjść z Escape roomu.

To były godziny pełne emocji, szybkich decyzji i, co najważniejsze, cennej nauki! Uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale również zyskali wiedzę o tym, jak chronić swoje dane osobowe i finanse w sieci.

oraz
🌐💥 Cyber Misja: Odkryj, Zabezpiecz, Pokonaj Zagrożenia! 💥🌐

W ramach Złotego Tygodnia, uczniowie klas 4-8 wzięli udział w niesamowitej przygodzie – Cyber Misji, której celem było nie tylko zdobycie wiedzy, ale także… poznawanie różnych cyfrowych zagrożeń! 🚀

Głównym elementem tych ekscytujących zajęć była autorska mapa cyber zagadek przygotowana przez Drużynę Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, która wciągnęła młodych Cyber Agentów w świat niebezpiecznych cyberataków, pułapek internetowych oraz złośliwego oprogramowania. 🗺️🔍

Na starcie każdy Uczestnik zabawy otrzymała specjalną mapę – plan wirtualnego miasta, w którym ukryte były tajemnicze zagadki i wyzwania związane z ochroną danych osobowych, rozpoznawaniem fałszywych stron internetowych i bezpiecznym korzystaniem z bankowości online. Każdy punkt na mapie krył inne zagrożenie, które należało rozwiązać, aby przejść do kolejnego etapu misji.

Uczniowie musieli wykazać się sprytem, logicznym myśleniem oraz współpracą, rozwiązując zagadki związane z m.in. phishingiem, kradzieżą tożsamości czy złośliwym oprogramowaniem. 🔓💻

Każde rozwiązanie zbliżało ich do pokonania głównego cyberzagrożenia – wirtualnego hakera, który zagrażał bezpieczeństwu w sieci. Na drodze młodych bohaterów pojawiły się różne trudności, ale dzięki analizie danych, odpowiednim narzędziom ochrony i szybkim decyzjom udało się dobyć Cybe skarb i zostać CYBER STRAŻNIKIEM FINASÓW.

Zajęcia te nie tylko bawiły, ale także kształtowały świadomość cyfrową i pokazały, jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo w internecie w codziennym życiu. 🎓🔐

Ale to jeszcze nie koniec Złotego Tygodnia!

DZIEŃ 7. Czwartek 20.03.2025 r. Zajęcia dla dorosłych/seniorów #EduAkcja trwa i rośnie!

Tym razem nasza inicjatywa dotarła do kolejnej grupy odbiorców – słuchaczy @Bezpłatnej Szkoły dla Dorosłych w Wieluniu!

Dzięki Drużynie Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej uczestnicy zgłębili tajniki cyberprzestrzeni finansowej, poznając zagrożenia i sposoby ich unikania. Dziś kończymy 7 dni pełnych merytorycznej wiedzy, praktycznych wskazówek i inspirujących dyskusji. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i chęć zdobywania nowych umiejętności

Czy to koniec? Oczywiście, że nie! #Drużyna ZS1 nie zwalnia tempa!
Czekamy na kolejne szkoły i kolejne cyberprzygody! Do zobaczenia już wkrótce – nie możemy się Was doczekać!

Do zobaczenia przy kolejnych projektach!

#drużyna

Drużyno Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1 – udało się! 💪🎉

„Praca zespołowa to paliwo, które pozwala zwykłym ludziom na osiągnięcie niezwykłych rezultatów.”

I my jesteśmy tego najlepszym przykładem! Razem zrealizowaliśmy wszystkie zadania obowiązkowe, a nawet poszliśmy o krok dalej, podejmując się zadania nieobowiązkowego w formie EduAkcji. To dowód na to, że w grupie siła, a nasze wspólne zaangażowanie, kreatywność i determinacja pozwalają nam sięgać po więcej!

Dziękujemy każdemu z Was za pasję, współpracę i ogromne serce włożone w to wyzwanie. Udowodniliśmy, że razem możemy osiągać sukcesy! 🚀💙
Dziękujemy za dzisiejszą niespodziankę!❤️💛
Sprawiła nam wiele radości i wzruszyła nas tym pięknym gestem.❤️💛

@MartaKonieczna-Kucharska
@Renata Szymańska
@Joanna Ziomska-Leś
@Paulina Madeła-Pelka

# podsumowanie

Filmy podsumowanie:
https://drive.google.com/file/d/1hpZ2maDspV50uVZzDAgKpR8xN5fDT-xk/view?usp=drive_link

#ZłoteSzkołyNBP #ZS1 Podsumowanie projektu Złote Szkoły NBP – edycja V w ZS1!


Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1 stanęła na wysokości zadania, realizując inspirujące działania edukacyjne w ramach programu Złote Szkoły NBP! Sprawdźcie nasze sukcesy:

#Warsztat Uczniowski

  1. Stworzyliśmy gazetkę Economy Future NO.1
  2. Zaprojektowaliśmy i wydrukowaliśmy na drukarce 3D etui na kartę płatniczą
  3. Nagraliśmy filmy edukacyjne dla wszystkich grup wiekowych m.in: „Od przedszkola do seniora”: Etui – ochrona Twojej karty Kliknij, a stracisz! Uwierzytelnienie 2FA Zgłaszają próby przestępstwa – wiedzą na temat cyberbezpieczeństwa finansowego
  4. Przeprowadziliśmy akcję Flash mob „Czy Twoje finanse są bezpieczne?”
  5. Zorganizowaliśmy konkurs graficzny „Cyber Strażnik Finansów ZS1” (Gratulacje dla Zuzanny Majchrowskiej z klasy 2TZ za zajęcie 1. miejsca!)
  6. Podczas ferii opublikowaliśmy imponującą liczbę merytorycznych artykułów z cyklu Cyberbezpieczne ferie

#Debata Szkolna

Sztuczna inteligencja w cyberbezpieczeństwie finansowym – kluczowy sojusznik czy potencjalne zagrożenie? Społeczność lokalna mogła oddać głosy na argumenty obu stron. Wynik? Aż 1040 głosów trafiło do obozu zwolenników AI!

#Lekcja Ekonomii

  1. Konferencja z ekspertami Gościliśmy specjalistów: Panią Bożenę Janas – przedstawiciel wieluńskiego oddziału Banku Spółdzielczego w Lututowie Panią Annę Zychlę – Powiatowy Rzecznik Konsumentów Pana Sławomira Mazura – Inspektor Danych Osobowych RODO
  2. Uczniowie przeprowadzili teleturniej Familiada o Cyberbezpieczeństwie finansowym, a także zorganizowali liczne szkolenia i spotkania online.

#Zadanie nieobowiązkowe: EduAkcja „Złoty Tydzień w ZS1”

Przygotowaliśmy cykl warsztatów dla klas 1-8 szkół podstawowych, a także zajęcia dla dorosłych i seniorów. Łącznie wzięło w nich udział blisko 600 osób! Podziękowania dla naszych Uczestników: @Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kraszkowicach @Publiczna Szkoła Podstawowa SPSK im. bł. ks. Maksymiliana Binkiewicza w Wieluniu @ Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wierzchlesie @ Szkoły Podstawowej nr 4 w Wieluniu @ Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Białej @ Szkoły Podstawowej nr 5 w Wieluniu @Szkoła Podstawowa im.72 Pułku Piechoty „Radom” w Konopnica @Wieluń Bezpłatna Szkoła dla Dorosłych Edukacja


Brak opisu.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, prelegentom i społeczności lokalnej za wsparcie i aktywność!

Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1

@Marta Konieczna-Kucharska
@Renata Szymańska
@Joanna Ziomska-Leś
@Paulina Madeła-Pelka

Oplus_0

#ZłoteSzkołyNBP #DRUZYNA #ZS1 #WSPÓŁPRACA #LOKALNAwspółraca

Serdeczne Podziękowania dla Przyjaciół naszej Drużyny! Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ZS1

z całego serca dziękuje wszystkim, którzy wsparli naszą inicjatywę w ramach V edycji Złotych Szkół NBP! Dzięki Wam nasz projekt nabrał skrzydeł i stał się inspiracją dla wielu młodych ludzi. Wasza pomoc – zarówno materialna, jak i merytoryczna – była bezcenna. Dzięki Wam udało nam się stworzyć niezapomniane wydarzenia, które przybliżyły naszym uczniom świat finansów i ekonomii w ciekawy, praktyczny sposób. Szczególne podziękowania kierujemy do:
Michał Lichacy– właściciela firmy [@Graffiti Centrum Reklamy] za wsparcie promocyjne naszego projektu.
Wojciech Klemczak – [@Klemczak Fotoshow] za niezapomniane ujęcia i dokumentację naszych działań oraz Kornelia Nowak – przyjaciel szkoły.
Joanna Kostrzycka, Mateusz Kostrzycki i Mateusz Graczyk – [@Rodzinna Cukiernia Graczyk] za słodkie wsparcie, które osłodziło naszą edukacyjną przygodę —> ZŁOTY TORT
Grzegorz Pagacz– [@smaczneowoce.pl] za zdrową dawkę witamin, które dodały nam energii do działania.
Warsztaty Gastronomiczne ZS1 – za kulinarną kreatywność i wsparcie w organizacji wydarzeń
Marian Kaczmarek – nasz Przyjaciel Szkoły, który zawsze jest gotów pomóc.
Samorząd Uczniowski ZS1 w Wieluniu – za zaangażowanie, pomysły i niezawodną współpracę.
Stacja Inwitacja (@stacja inwitacja) za piękne personalizowane naklejki, które dodały uroku naszym #EduAkcjom i Dniom Otwartym w szkole.
Pracownicy Zespołu Szkół nr 1 w Wieluniu za ich wyrozumiałość i nieocenioną pomoc przez cały czas trwania projektu.

Wasze wsparcie było niezastąpione! Razem tworzymy coś wyjątkowego!

Dziękujemy, że jesteście częścią tej niesamowitej podróży edukacyjnej.

#dziękujemy

Dziękujemy 🙂

Oplus_16908288
Oplus_16908288
Oplus_16908288
Oplus_16908288
Oplus_16908288
Oplus_16908288
Oplus_16908288
#filmy# pliki

#filmy/prezentacje z realizacji zadań „Złote Szkoły NBP” edycja V

Materiały z realizacji wszystkich zadań obowiązkowych (LEKCJA EKONOMI, DEBATA, WARSZTAT UCZNIOWSKI) oraz zadanie nieobowiązkowego EduAkcji pt. ZŁOTY TYDZIEŃ w ZS1 udostępniamy:
https://drive.google.com/drive/folders/1DxdR1TTprnfpgMMFV1fE83RVW71H4YdP?usp=drive_link
oraz po zeskanowaniu kodu QR 🙂
Miłego oglądania 🙂

#LEKCJA EKONOMII
https://drive.google.com/drive/folders/19EQDoSZG6mnZXIyUDHFOK-nJFscnNnn_?usp=drive_link

#WARSZTAT UCZNIOWSKI
https://drive.google.com/drive/folders/1fmjy634S-hDwIME4TmqivHzw7he-pKlO?usp=drive_link

#DEBATA
https://drive.google.com/drive/folders/1uyXUko7fDCQ9MOvC_P4FpcRzpn3crm1q?usp=drive_link

#EduAkcja „ZŁOTY TYDZIEŃ w ZS1”
https://drive.google.com/drive/folders/14H3CZKmBZe1e90yu-DFjTf67Ux5r5Wy_?usp=drive_link

#Lekcja ekonomii Familiada prezentacja

https://docs.google.com/presentation/d/1f7JVu-fr6_0L_J2_Oxkinf9I6jzvWH_A/edit?usp=sharing&ouid=113265184368146684826&rtpof=true&sd=true

#Warsztat Uczniowski gazetka Economy Future ZS1


# Warsztat Uczniowski filmy edukacyjne

#EduAkcja

#Etui na kartę płatniczą ZS 1

#ToNieKoniec

Edukacja w praktyce – nasza wizyta w @Gala Poland S.A.

Członkowie Drużyny Ambasadorów Edukacji ZS1 mieli wyjątkową okazję przekonać się, jak teoria spotyka się z rzeczywistością! Podczas wizyty edukacyjnej w firmie @Gala Poland S.A. poznaliśmy historię przedsiębiorstwa, jego strukturę, działy oraz cały proces produkcji – od pomysłu po gotowy produkt.

To była prawdziwa lekcja nowoczesnego zarządzania, pracy zespołowej i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Doświadczenie to z pewnością zostanie z nami na długo!

Serdecznie dziękujemy Pani @Patrycja Wolna oraz Pani @Anna Kobyłt za ciepłe przyjęcie, podzielenie się wiedzą i poświęcony nam czas. Dzięki Wam ta wizyta była nie tylko pouczająca, ale i bardzo inspirująca!

Oplus_16908288


Oplus_16908288
Oplus_16908288
Oplus_16908288
Oplus_16908288

Cyberbezpieczne finanse – młodzież ZS1 edukuje seniorów!

7 maja 2025 r. nauczyciele i uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Wieluniu mieli zaszczyt uczestniczyć w wyjątkowym spotkaniu pt. „Cyberbezpieczne finanse. Jak nie dać się oszukać?”, zorganizowanym przez @Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Wierzchlesie.

Nasza drużyna – Ambasadorzy Edukacji Ekonomicznej ZS1 – w składzie: uczennice Zuzanna Panek (2tr), Nicola Ruchniak (2tr), Wiktoria Blach (3tr) i Wiktoria Szymańska (3tr) oraz nauczycielki Marta Konieczna-Kucharska, Renata Szymańska, Paulina Madeła-Pelka – miała przyjemność dzielić się wiedzą z seniorami na temat zagrożeń, jakie czyhają w cyfrowym świecie.

Rozmawialiśmy m.in. o phishingu, vishingu, kradzieży tożsamości, skimmingu i złośliwym oprogramowaniu, ale przede wszystkim – o tym, jak się przed nimi chronić.

W gronie prelegentów znaleźli się także:

• Aleksandra Chrabaska i Marta Szewczyk – @Nadwarciański Bank Spółdzielczy w Działoszynie

• asp. sztab. Tomasz Kowalik – Wydział do Przestępczości Gospodarczej i Korupcji @KPP w Wieluniu

Dziękujemy pani Magdalenie Zych, Dyrektor GOKiS w Wierzchlesie, za zaproszenie i stworzenie przestrzeni do międzypokoleniowej wymiany wiedzy – bo bezpieczeństwo w sieci to sprawa nas wszystkich!

https://www.facebook.com/share/r/1HQhcRkyH9

Data utworzenia wpisu:
2025-02-17

    Złote Szkoły
    Korzystając ze strony jestem świadomy kto jest administratorem moich danych osobowych.Dowiedz się więcej.
    Więcej
    Skip to content